Yükleniyor...

 

Yüzyılımızın Sıkıntısı

21. yüzyılın yanması ve stresi önlemek için günlük olarak uygulanacak on anti-stres ipucu.

Mükemmeliyetçi, coşkuyla dolu ve büyük bir irade ile iyi işler yapmak için kendimizi sürekli aşırı yüklüyoruz, yetki vermekte zorlanıyoruz, ek çalışma saatlerini isteyerek kabul ediyoruz.

Her şey yolunda, sınırlarımızı tanımıyoruz ve hepsini veriyoruz. Dinlenme ihtiyacımıza rağmen durmak ve özel alanımızı ele almamakta, iyileşmek için sosyal ilişkilerimizi ve boş zamanlarımızı ihmal etmiyoruz. Sürekli çabalarımıza rağmen, artık istenen sonuçları elde edemiyoruz, hatalar ortaya çıktı ve onlarla birlikte benlik saygımız azalmaya başladı. Farketmeden stres döngüsüne girdik, artık stresli olduğumuzu, durumu inkar ettiğimizi ve sebat ettiğimizi fark etmiyoruz.

Vücudumuz bize daha güçlü ve daha güçlü mesajlar gönderir: baş ağrısı, kas gerginliği, kaşıntı, bilişsel semptomların eşlik ettiği uykusuzluk (hafıza problemleri, karar vermede zorluklar, endişeli düşünceler, konsantre olamama…) ve duygusal semptomlar (sinirlilik, sabırsızlık, yorgun hissetme) , rahatlayamama, izole hissetme, üzüntü…). Yeme alışkanlıklarımızı daha büyük veya daha az değiştiririz, sorumluluklarımızdan kaçınırız, belirli alanlarda sinir alışkanlıkları (tırnak ısırma) veya aşırı aktivite geliştiririz, alkol, sigara veya rahatlamak için ilaçları kötüye kullanırız, reaksiyonlarımız beklenmedik sorunlarla karşılaştığında ezici hale gelir.

Tükenmişlik, uzun bir stres döneminin sonunda fiziksel ve zihinsel bir yorgunluktur.

Stres, organizmamızın çevremizin talep edilmesine tehdit edici veya yönetilemez görünen bir faktöre normal bir reaksiyonudur. Hepimiz bizi hayatta ilerletmek için gerekli olan strese maruz kalıyoruz. Kişisel profilimize bağlı olarak her birimizin düzgün çalışması için farklı bir stres düzeyine ihtiyacımız var. Her şey süreye, stres miktarına ve durumu yönetip yönetmeme konusunda durumumuzu yorumlamamıza bağlıdır.

Yanıklardan kaçınmak için sınırlarımızı nasıl tanır ve kişisel dengeyi nasıl korursunuz?

  1. Derin ve dinamik statik sophroloji türünün gevşemesini uygulamak için: gerilimleri dışsallaştırmak, metabolizmayı düzenlemek, rahatlamak, iyileşmek, geri adım atmak ve gevşeme referansları oluşturmak.
  2. Hormonal sekresyonu kabul edilebilir bir seviyede tutmak ve kişinin ihtiyaçlarına ve vücuduna dikkat etmek için gevşeme anlarını üç ila 10 dakikalık mini gevşeme şeklinde kurun,
  3. Ataların stres sistemini kontrol etmek için stresli olayların karşısında rahatlatıcı bir solunum refleksi takın,
  4. Gerilim seviyenizi kontrol ettiğiniz gün boyunca düzenli olarak kendi kendine kontrol yapın: nefes alma, çene gerginliği, boyun, eller… şimdiki ana yeniden bağlanmak için,
  5. Yaşam tarzınızı değerlendirin (İş, uyku, yemek, dinlenme, boş zaman, fiziksel egzersiz)
  6. Stres kaynaklarını belirleyin: zayıf zaman yönetimi, ilişkisel, ihmal edilen ihtiyaçlar, dış / gürültü, sıcaklık, şeylerin bilişsel temsilimiz (düşünceler, korkular,…) ve stres belirtilerini tanımak
  7. Düşünceleri ve davranışları gözlemleyin, alışkanlıkları sorgulayın ve bilinçli olarak bir şeyler yapın. (yapılacak şeylerin öncelikli bir listesini yapın, ruminasyonları, alışkanlıkları not edin),
  8. Kendinizi başkalarıyla karşılaştırmayın, kendi dengenizi arayın, sınırlarınızı tanıyın ve durma cesaretine sahip olun,
  9. Varsayımlarda bulunmayın, açık ve kesin sorular sorun,
  10. Nelerin değiştirilip neyin değiştirilemeyeceğini ayırt etmeyi öğrenin ve hiçbir etkimizin olmadığı durumları bırakın.

Stresi yönetmek her şeyden önce, kendinizi dinlemeyi ve hayatınızda aktif kalmak için bir eylem planı geliştirmeyi öğrenmektir. 

Caroline Pescatore, Sofrolog

Ayrıca çalıştığımız ortamı ve özellikle çalışma koşullarını da dikkate almalıyız. Stresinizi bireysel düzeyde iyi yönetebilirsiniz, ancak her gün çatışmalar, meslektaşlar arasındaki zayıf iletişim, gergin bir çalışma ortamı ile karşı karşıya kalırsanız, semptomlar ortadan kalkmaz. Kirletici bir çalışma ortamının çalışanın sağlığı için zararlı sonuçları vardır.

İşyerinde psikososyal risklerin tespitine ilgi duymak ve bunları azaltmak veya ortadan kaldırmak için gerekli önlemleri almak çalışanların sağlığını korumak ve işteki yaşam kalitesini garanti etmek için gereklidir.

Claudine Schmitt, Yönetici Ortak

Kurumsal MasajMobil Masaj Türkiye
https://mobilmasaj.com.tr/wp-content/uploads/2020/01/mobilmasaj-logo-02.png
Ofis Masajıİletişim
Şirketiniz personelleri için yerinde profesyonel masaj hizmeti almak istiyorsanız iletişim bilgilerimizi kullanabilirsiniz.
HızlıTeklif Formu

Mobil MasajHakkında
Mobil Masaj Ekibi , deneyimli ve sertifikalı masaj terapistlerimiz tarafından, Uzakdoğu masaj çeşitlerini, Klasik masaj,Refleksoloji, Sıcak Taş Terapisi,Geriatrik Masaj, evde masaj ve Kurumsal firmalara ofis masajı ve diğer bir çok masaj çeşidini uygulamaktadır.
Kurumsal MasajMobil Masaj Türkiye
https://mobilmasaj.com.tr/wp-content/uploads/2020/01/mobilmasaj-logo-02.png
HızlıTeklif Formu

Mobil MasajHakkında
Mobil Masaj Ekibi , deneyimli ve sertifikalı masaj terapistlerimiz tarafından, Uzakdoğu masaj çeşitlerini, Klasik masaj,Refleksoloji, Sıcak Taş Terapisi,Geriatrik Masaj, evde masaj ve Kurumsal firmalara ofis masajı ve diğer bir çok masaj çeşidini uygulamaktadır.

© 2020 Tüm Hakları Gizli ve Saklıdır. Mobil Masaj Türkiye. Design by SCUIT Yazılım

Sohbeti Başlat
Whatsapp
Powered by